פרק 186: תום נשר / ספיישל קרוב אלי

תום נשר היא היוצרת, התסריטאית והבימאית שכולם מדברים עליה בשבועות האחרונים, בזכות הסרט ״קרוב אליי״, זוכה פרס אופיר והמועמד של ישראל לאוסקר (והיא רק בת 27). היא מאמינה בלעשות סרטים שהיא בעצמה היתה רוצה לראות, שזה אומר להיות אותנטית ככל האפשר. לדוגמה, ״אם הדמות רוצה למצוא מישהי, זה לא אמין אם היא לא תחפש אותה באינסטגרם. זה לא מגיע מתוך אידיאולוגיה אלא כי זה פשוט מה שהיא היתה עושה״.
נשר, בתם של הקולנוען אבי נשר והאמנית איריס נשר (״אמא שלי היא שלמות הבריאה״, חפשו אותה בפרק 153 פה בפודקאסט) התחילה לכתוב את הסרט לפני כשש שנים, כשהיתה בת 21 ולמדה בסם שפיגל, קצת אחרי התאונה שבה נהרג אחיה ארי. הסרט, לדבריה, ״לא מבוסס על סיפור אמיתי אלא על רגש אמיתי״, ובמסגרתו היא לא מהססת לעסוק בנושאים שהם טאבו, כמו מוות, או לחילופין – סקס.
ומכיוון שהיא רצתה לעשות סרט על צעירים כל עוד היא צעירה, ״הסרט מתנהל וזז כל 10 דקות לכיוון לא צפוי. היה לי חשוב לדבוק באופן שבו הדמויות מרגישות, ולא בריאליזם של הדבר, כמו סטורי שנותן את ההיילייט, שצפייה בו תרגיש בכל פעם כמו מה שהם הרגישו באותו הזמן״.
אחרי הפרק עם תום חייבות להאזין לפרק 187 עם ליה אללוף ודריה רוזן, השחקניות הראשיות בסרט. אללוף משחקת את עדן ומספרת שה״מקום בה שהכי התחברתי אליה מהרגע הראשון היה הטוטאליות שבה, העובדה שהכל בחוץ. לי אין את זה, אני פחדנית. מסע ההתבגרות שלה היה גם מסע ההתבגרות שלי״. רוזן, שמשחקת את מאיה, מספרת: ״יש לי המון מתוך מאיה, הרבה מהדברים שמובילים אותה בחיים מובילים גם אותי. היא רוצה לאהוב ולהיות נאהבת, ואני מתאהבת בכל דבר שזז״.
בפרק 188 אירחנו את אלמוג סלע ואיתמר תורן (True Twins), המעצבים האמנותיים של הסרט. כשנשר הציעה להם לעשות ארט לסרט הם קצת הופתעו, אבל אחרי שקראו את התסריט הבינו שהם חייבים לקחת בו חלק, ״עברנו יחד על כל הסצנות, חשבנו איזה גוון תקבל כל דמות, הלכנו לסיורי לוקיישן. המטרה היתה לבנות עולם של צעירים שכולל את השפה, הלבוש, המוזיקה. להביא את האמנות והתרבות כמו שאנחנו מכירים אותה היום״.